Samen aan zet voor Kinderombudsman

18 september 2015

Samen aan zet voor Kinderombudsman

Foto: gemeentelijke ombudsman website

Afgelopen donderdag heeft de gemeenteraad ingestemd met de aanstelling van de Gemeentelijke Ombudsman. Deze Ombudsman zal tevens als Kinderombudsman fungeren. Hiermee wordt uitvoering gegeven aan de motie van SP, VV2000/Leefbaar Vlaardingen en GroenLinks om de overstap naar de landelijke Ombudsman ongedaan te maken.

De gemeentelijke (kinder)ombudsman wordt per per 1 januari 2016 aangesteld. Daarmee gaat een grote wens van de SP in vervulling.  De SP vind een kinderombudsman zeer belangrijk aangezien de gemeente vanaf begin dit jaar ook zelf verantwoordelijk is voor de jeugdzorg. Voorheen was dit een taak van de inmiddels opgeheven Stadsregio Rotterdam.

De SP wil graag de inzet en betrokkenheid van de fracties van VV2000/Leefbaar Vlaardingen en GroenLinks bedanken, en is wederom nogmaals bewezen dat de raad samen aan zet is. “Vanaf 1 januari is er nu onafhankelijke hulp binnen de gemeente geregeld, daar zijn wij erg blij mee” aldus SP raadslid Sterenberg.