Moestuinen voor bewoners VOP

26 februari 2014

Moestuinen voor bewoners VOP

In buurthuis de Pijpelaar is maandagavond 24 februari door buurtbewoners een comité opgericht om een moestuincomplex voor bewoners van de Vettenoordsepolder  (VOP) mogelijk te maken. Tot nu toe hebben al 27 bewoners/families aangegeven graag op de braakliggende grond tussen de Deltaweg en het spoor een stukje grond voor een moestuintje te willen.

Het gevormde bewonerscomité zal de gemeente benaderen om te vragen het terrein tussen de Deltaweg en het spoor tijdelijk voor buurtbewoners beschikbaar te stellen voor dit moestuin plan. Op deze manier kan de thans braakliggende grond nuttig worden gebruikt totdat andere gebruiksplannen worden gerealiseerd.

Het moestuinplan is een initiatief van een aantal SP leden uit de VOP. Voormalig SP-Tweede Kamerlid Remi Poppe begeleide de avond als adviseur en voorlopig woordvoerder van het bewonerscomité: “Het is een initiatief van de bewoners. Het is nu aan het kersverse bewonerscomité om de gemeente te benaderen en de plannen verder uit te werken.”

Het bewonerscomité ‘Moestuinen voor de VOP’ denkt dat het met beperkte middelen en kosten mogelijk is om voor de VOP bewoners een moestuincomplex, om zelf groenten te telen, is te realiseren: “Het gaat niet om grote investeringen, maar om telen van eenjarige gewassen op een stuk grond dat voorlopig nergens anders voor gebruikt wordt.”

Deze week zal het bewonerscomité ‘Moestuinen voor de VOP’ per brief het college van burgemeester en wethouders op de hoogte brengen van het plan, en verzoeken om zo spoedig mogelijk met hen te overleggen.

Het bewonerscomité;
Richard Stam-Moenen,Marga Sebel, Arjan Sterenberg, Maaike Zandstra, Tanja Meijer, Dennis Ferdinandus, Dursun Karaca-Arslan, Jorien van der Gaag-Ortsen