Arnout Hoekstra genomineerd voor Vlaardings politicus van het jaar

16 december 2015

Arnout Hoekstra genomineerd voor Vlaardings politicus van het jaar

SP-wethouder Arnout Hoekstra is één van de drie genomineerden voor de titel ‘Vlaardings politicus van het jaar 2015’. De overige genomineerden zijn Jacky Silos (fractievoorzitter CDA) en Kees Borsboom (fractievoorzitter GroenLinks). Het is de eerste keer dat er in Vlaardingen een wethouder voor deze titel in aanmerking komt. De drie genomineerden zijn geselecteerd door een gezelschap van vijf journalisten van verschillende lokale media. Op 31 december zal de jury bekend maken wie van de drie de titel ‘Vlaardings politicus van het jaar 2015’ mag dragen.

Over Hoekstra zei de jury onder meer dat hij lastige financiële zaken en besluiten uiteindelijk toch maar door de raad heeft geloodst. Silos werd genoemd onder meer vanwege haar inhoudelijke gedegenheid en ook haar inzet buiten de raadszaal, zoals voor behoud van de Kraamafdeling in het Vlietland ziekenhuis en Borsboom tenslotte vanwege zijn consequente en geregeld creatieve wijze van oppositie voeren.

De nominatie vond als volgt plaats: Ieder jurylid stelt vooraf een lijstje samen van drie kandidaten. De nummers één krijgen drie punten, de nummers twee krijgen twee punten en de nummers drie één punt. Op basis van de lijstjes zijn er drie politici die een top drie vormen en waaruit door de deskundige jury één winnaar aangewezen wordt.

De jury bestaat uit:
Peter Joore , De Vlaardinger