Inzameling hulpgoederen Oekraïne

26 februari 2022

Inzameling hulpgoederen Oekraïne

Beste SP-leden/sympathisanten,

Zoals jullie weten is er in Oekraïne een verschrikkelijke oorlog aan de gang vele burgerslachtoffers, waaronder vele kinderen.

Stichting Spoetnik,  gevestigd in Vlaardingen, biedt humanitaire hulp aan de slachtoffers in Oekraïne. Zij verzamelen spullen voor de slachtoffers en brengen het naar Oekraïne.

De spullen die zij op dit moment nodig hebben zijn:

• Medische hulpmiddelen (EHBO doosjes)
  • Kinderkleding
  • Kinderspeelgoed.

Mocht jij of iemand in je omgeving deze spullen beschikbaar hebben voor de stichting, dan  kunt je die iedere woensdag en vrijdag vanaf 10:00 t/m 16:00 afgeven bij hun inzamelpunt.

Spoetnik beschikt over een (gedeelde) oude sporthal in hartje centrum van Vlaardingen. Aan de Jacob Assendelftplaats bevindt zich hun opslagplaats. Het betreft de tweede sporthal die grenst aan de ruime parkeerplaats op de Jacob Assendelftplaats. De ingang kunt je herkennen aan de blauw-gele Oekraïense vlag die er boven hangt te wapperen. Meer info: https://www.spoetnik.nl

Arnout Hoekstra, lijstrekker
Willem de Man, afdelingsvoorzitter
Siciid Ducaale, organisatiesecretaris

(Foto: Arnout Hoekstra (SP) en vrm. Ambassadeur Oekraïne Vsevolod Chentsov laden een vrachtwagen hulpmiddelen in. (Archief).)