Nu ff Niet

30 december 2013

Nu ff Niet

Blog 2:
Even een periode van Nu Effe Niet, dat kan ook want niet alleen is de gemeenteraad op kerstreces maar ook de lokale politiek.
Een adempauze voor het nieuwe jaar, dan komt de campagne pas goed op gang.  De afgelopen weken druk bezig geweest met de voorbereidingen hiervoor.
Een belangrijk onderdeel hiervan is het verkiezingsprogramma. We zijn al meer dan een jaar bezig met de voorbereiding en deze maand hebben we met een klein team de laatste hand gelegd aan het concept. Ondertussen zitten we aan versie 5.5 dus u kunt wel nagaan hoeveel er geschreven , geschrapt en gediscussieerd is. Ik had het bijzondere genoegen om dit hele proces van A tot Z mee te mogen maken.  10 januari a.s is het zover dan mogen de leden beslissen of we ons best gedaan hebben. Toch best wel weer spannend.
Heeft u ons ontmoet op de kerstmarkten of een wenskaart van ons in de bus gehad? 10.000 exemplaren hadden we besteld waarbij we dachten "jeetje wat veel" maar dankzij inspanning van leden maar ook niet-leden zijn ze allen verspreid.  Het ontwerp was van de hand van Arjan die met veel geduld onze vele aanpassingen ( vooral tekstueel) verwerkte. Het uiteindelijk resultaat was echter schitterend.
Een ander onderdeel waar ik tevens bij betrokken ben is de opzet van de 'Stemwijzer'. Ook dit instrument wordt weer ingezet bij de komende verkiezingen.  De eerste bijeenkomst hebben we inmiddels gehad maar de komende maand moet er nog heel wat werk verzet worden.
Een leuk onderdeel van de scholing / campagne is dat we zelf videoopnames maken van onze werkbezoeken. Is echt leerzaam niet alleen als interviewer maar ook als degene die geinterviewd word. We hebben hiermee geoefend in ons pand ( de linkse hoek) waarbij ik als eerste in het rollenspel de interviewer moest zijn. Best hilarisch en confronterend om jezelf daarna op het scherm terug te zien. Maar gauw een bril gekocht zodat niemand kan zien dat ik het ben.

Reacties

Als ik het disfunctioneren ziet in Vlaardingen van de Sociale Dienst, UWV, Dakloze opvang, het niet verstrekken van noodvoorzieningen aan daklozen, het weigeren van bed, water en brood aan daklozen, Baanbrekend, meldpunt Discriminatie reageert niet. Volgens mij lopen jullie al jaren met een zonnebril op of steken jullie je hoofd in het zand. Niet nu ff niet, nee gewoon helemaal niet.