Binnenstad

22 januari 2015

SP: 'Opknappen bestrating rond V&D veel te duur'

Foto: www.rijnmond.nl / www.rijnmond.nl

Het college stelt voor om de openbare ruimte rond de nieuwe V&D (Veerplein) voor 180.000 euro op te knappen. De SP is van mening dat dit wel een tandje minder mag: “De bestrating laat inderdaad te wensen over, maar gezien de financiële situatie van de gemeente is een soberder plan meer op zijn plaats.” Aldus SP-raadslid Arjan Sterenberg.

30 oktober 2009

Woonlastenverhoging door bescherming stadszicht

De gemeenteraad is vanavond akkoord gegaan met de invoering van een beschermd stadsgezicht voor grote delen van het centrum en de Oostwijk. De SP is een groot voorstander voor het beschermen van het historische karakter, maar is verbolgen over het feit dat belangrijke negatieve effecten niet in de inspraakprocedure naar voren zijn gebracht. SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra: ‘Als gevolg van dit besluit kunnen huurders huurverhoging van 15% boven de gebruikelijke puntprijs verwachten, daarnaast kan de opstalverzekeringspremie van eigenwoningbezitters met 20% stijgen’.