Binnenstad

12 december 2022

SP: Parkeervergunning kan bijna de helft goedkoper

Uit een financiële rapportage van de gemeente Vlaardingen blijkt dat er jaarlijks onbedoeld 80.000 euro winst wordt gemaakt op de uitgifte van parkeervergunningen. Deze onvoorziene meevaller dreigt jaarlijks automatisch te worden toegevoegd aan de gemeentelijke inkomsten. SP-raadslid Arnout Hoekstra stelt voor deze opbrengsten terug te geven door het tarief van de eerste parkeervergunning voor ieder huishouden te verlagen.

10 juli 2021

Buurtbezem

Foto: SP
Iedere tweede zaterdag van de maand, van 10.00 tot 12.00 uur trekt Buurtbezem Vlaardingen Centrum door de wijk om zwervuil op te ruimen. Wij verzamelen om 9.45 uur in het SP-kantoor aan de Broekweg 76. Doe je ook mee? Aanmelden kan via buurtbezemvlaardingencentrum@gmail.com of via de Facebookpagina https://www.facebook.com/Buurtbezem-Vlaardingen-Centrum-100413195624381Lees verder
13 september 2019

Posteractie tegen lege gebouwen

Foto: SP
De SP heeft in Vlaardingen op drie grote leegstaande gebouwen posters geplakt met de tekst ‘Waarom staat dit gebouw leeg?’. Het betreft de Sprijpanden, de oude brandweerkazerne en de Juliana van Stolbergschool. Deze gebouwen staan al jaren leeg. De leegstand en de verpaupering zijn voor veel inwoners een doorn in het oog. Lees verder
22 januari 2015

SP: 'Opknappen bestrating rond V&D veel te duur'

Foto: www.rijnmond.nl / www.rijnmond.nl

Het college stelt voor om de openbare ruimte rond de nieuwe V&D (Veerplein) voor 180.000 euro op te knappen. De SP is van mening dat dit wel een tandje minder mag: “De bestrating laat inderdaad te wensen over, maar gezien de financiële situatie van de gemeente is een soberder plan meer op zijn plaats.” Aldus SP-raadslid Arjan Sterenberg.

30 oktober 2009

Woonlastenverhoging door bescherming stadszicht

De gemeenteraad is vanavond akkoord gegaan met de invoering van een beschermd stadsgezicht voor grote delen van het centrum en de Oostwijk. De SP is een groot voorstander voor het beschermen van het historische karakter, maar is verbolgen over het feit dat belangrijke negatieve effecten niet in de inspraakprocedure naar voren zijn gebracht. SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra: ‘Als gevolg van dit besluit kunnen huurders huurverhoging van 15% boven de gebruikelijke puntprijs verwachten, daarnaast kan de opstalverzekeringspremie van eigenwoningbezitters met 20% stijgen’.