Oostwijk

Vanwege de corona-uitbraak is de bereikbaarheid en dienstverlening van onze hulpdienst uitgebreid. Voor hulpvragen of een luisterend oor kunt u bellen met: 0104357758
4 december 2019

SP Vlaardingen deelt decibelmeters uit, bewoners gaan zelf meten

Vlaardingers die last hebben van industrielawaai kunnen via de SP een gratis decibelmeter aanvragen. De SP stelt deze meters beschikbaar om samen met bewoners de omvang van industrielawaai vast te leggen. Immers, alle bedrijven in de regio houden zich aan de geldende geluidsnormen, maar desondanks slapen Vlaardingers aantoonbaar slechter. Via de website kunnen bewoners hun eigen metingen doorgeven. De SP gebruikt vervolgens de resultaten om bedrijven en gemeenten tot maatregelen te bewegen.

10 november 2019

Overlast door industrielawaai

12 november 2009

Op bezoek bij Buurtpreventie Oostwijk

Nieuwe Kerkstraat, Vlaardingen

Dinsdag 10 november liepen SP-raadslid Alke van Marsbergen en afdelingsvoorzitter Willem de Man een avond mee met de Buurtpreventie Oostwijk. De Buurtpreventie is een groep bewoners die op vrijwillige basis actief hun eigen buurt in de gaten houden. Willem de Man: “Wat deze mensen doen is echt heel goed werk. Het komt de sociale controle en de leefbaarheid van de buurt zichtbaar ten goede!” Voor de website van de SP schreef Willem een verslag van de avond.

30 oktober 2009

Woonlastenverhoging door bescherming stadszicht

De gemeenteraad is vanavond akkoord gegaan met de invoering van een beschermd stadsgezicht voor grote delen van het centrum en de Oostwijk. De SP is een groot voorstander voor het beschermen van het historische karakter, maar is verbolgen over het feit dat belangrijke negatieve effecten niet in de inspraakprocedure naar voren zijn gebracht. SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra: ‘Als gevolg van dit besluit kunnen huurders huurverhoging van 15% boven de gebruikelijke puntprijs verwachten, daarnaast kan de opstalverzekeringspremie van eigenwoningbezitters met 20% stijgen’.