Oostwijk

12 november 2009

Op bezoek bij Buurtpreventie Oostwijk

Nieuwe Kerkstraat, Vlaardingen

Dinsdag 10 november liepen SP-raadslid Alke van Marsbergen en afdelingsvoorzitter Willem de Man een avond mee met de Buurtpreventie Oostwijk. De Buurtpreventie is een groep bewoners die op vrijwillige basis actief hun eigen buurt in de gaten houden. Willem de Man: “Wat deze mensen doen is echt heel goed werk. Het komt de sociale controle en de leefbaarheid van de buurt zichtbaar ten goede!” Voor de website van de SP schreef Willem een verslag van de avond.

30 oktober 2009

Woonlastenverhoging door bescherming stadszicht

De gemeenteraad is vanavond akkoord gegaan met de invoering van een beschermd stadsgezicht voor grote delen van het centrum en de Oostwijk. De SP is een groot voorstander voor het beschermen van het historische karakter, maar is verbolgen over het feit dat belangrijke negatieve effecten niet in de inspraakprocedure naar voren zijn gebracht. SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra: ‘Als gevolg van dit besluit kunnen huurders huurverhoging van 15% boven de gebruikelijke puntprijs verwachten, daarnaast kan de opstalverzekeringspremie van eigenwoningbezitters met 20% stijgen’.