SP Vlaardingen aanwezig bij demonstratie 'Keer het tij!'

24 september 2005

SP Vlaardingen aanwezig bij demonstratie 'Keer het tij!'

Zaterdagmiddag zijn duizenden mensen bijeengekomen voor het gebouw van de Tweede Kamer in Den Haag. Een bonte mengeling van progressieve organisaties en andere tegenstanders van het kabinet protesteert tegen het rechtse, neoliberale beleid van regering Balkenende II. Zij vertegenwoordigen de 85% van de bevolking die geen vertrouwen meer heeft in de coalitie van CDA, VVD en D66. Onder hen bevonden zich uiteraard veel SP’ers, ook uit Vlaardingen.

Demonstratie Den Haag

De manifestatie zal later vandaag uitmonden in een symbolische omsingeling van het befaamde torentje van Balkenende, van waaruit dit land wordt overspoeld met wanbeleid. De omsingeling wordt georganiseerd door het platform Keer het Tij waarin 500 maatschappelijke organisaties hun verzet tegen het kabinet bundelen. Samen hebben deze partijen, waaronder vakbonden, migrantenorganisaties, vredesgroepen en milieubewegingen bijna een half miljoen leden. Aan de eerdere acties van het platform de afgelopen drie jaar namen tienduizenden mensen deel.

Demonstratie Den Haag

De belangrijkste bezwaren van de demonstranten richten zich tegen het asociale inkomensbeleid van Zalm en De Geus, het ontbreken van serieus milieubeleid onder staatssecretaris Van Geel, de uitverkoop van de volkshuisvesting door minister Dekker, het desintegratiebeleid van minister Verdonk, de volgzaamheid ten opzichten van de Amerikaanse politiek inzake oorlog en vrede, maar natuurlijk ook de invoering van een asociaal nieuw zorgstelsel.

www.sp.nl
www.keerhettij.nl