Demonstratie tegen bomenkap Schinveldse bossen

9 januari 2006

Demonstratie tegen bomenkap Schinveldse bossen

Meer dan 2.000 inwoners van de Limburgse gemeente Onderbanken en omgeving, gesteund door sympathisanten uit het hele land, hebben vandaag gedemonstreerd tegen de geplande bomenkap in de Schinveldse bossen. Namens de SP afdeling Vlaardingen waren oud kamerlid Remi Poppe en lijsttrekker Arnout Hoekstra aanwezig.

Arnout Hoekstra in bos

Minister Dekker (VROM) wil de bomen vellen omdat ze in de weg zouden staan voor AWACS-vliegtuigen van de Duitse vliegbasis Geilenkirchen die laag over de huizen van Onderbanken vliegen.

Ook Remi Poppe sprak de massa mensen toe als voormalig Tweede Kamerlid over de bestuurders die weer lijken op de regenten uit de jaren zestig van de vorige eeuw. Bang van de mensen als deze een mening blijken te hebben die ze niet welgevallig is. Dat is overigens niet het geval met de gemeenteraad van Onderbanken, die was unaniem tegen het besluit van de burgemeester, de 'gouverneur van Limburg, en minister Dekker van Vrom. Waar is dat bomenkappen goed voor vroeg Remi zich af? En gaf het antwoord maar gelijk. Om nog lager over de woonkernen in Zuid Limburg te kunnen vliegen met sterk verouderde lawaaibakken van AWACS vliegen met nog meer lawaai en stank.
Remi Poppe

Demonstranten