Vlaardingse SP'ers op aandelenvergadering Shell

12 mei 2006

Vlaardingse SP'ers op aandelenvergadering Shell

Op 16 mei aanstaande zullen SP leden uit o.a. Vlaardingen samen met SP Tweede-Kamerlid Krista van Velzen beginnen met het saneren van een gifstort van Shell. Vanaf 1965 heeft Shell via een onderaannemer naar schatting 200.000 ton met olie, calciumhydroxide, katalysatorafval, kwik en silicagel vervuilde grond laten storten op de stort van Troost in de Biesbosch. Al 30 jaar weigert Shell de troep op te ruimen. Van Velzen: 'Ik ga toch niet wachten tot het gif het natuurgebied in lekt. Ik heb alvast een gedeelte van de stort afgegraven en hoop dat Shell zich houdt aan de eigen reclameslogan 'Waar u stopt gaat Shell verder'. In Vlaardingen heeft de SP afgelopen maanden honderden protestkaarten laten ondertekenen; op de weekmarkten op het Veerplein en op de Loper, op de van Hogendorplaan en bij de supermarkten aan de van Baerlestraat in de Westwijk. Deze zullen we op 16 mei aanbieden aan de Shell.