Club Kathedraal dicht na vragen SP

4 oktober 2006

Club Kathedraal dicht na vragen SP

Club Kathedraal is zijn gebruiksvergunning kwijt. Dit omdat de discotheek niet aan de brandveiligheidseisen voldoet. Op 26 september stelde SP fractievoorzitter Arnout Hoekstra schriftelijke vragen naar aanleiding van het schuimparty-incident. Hierin vraagt Hoekstra naar de gebruiksvergunning van de Kathedraal. Bij verdere navraag bij afdeling preventie van de brandweer blijkt dat het inderdaad niet helemaal snor zit. Er werd echter gesteld dat dit niet zo’n enorme ramp was.

Volgens fractievoorzitter is iets veilig, of niet veilig, en wanneer een discotheek waar elk weekend duizend jongeren in staan te stampen onveilig is, moet de lokale overheid zijn verantwoordelijkheid nemen. Hierop besloot Hoekstra een gesprek aan te met burgemeester Bruinsma voor verdere opheldering. Nog voor dat dit gesprek plaats vond is de gebruiksvergunning van de Kathedraal ontnomen.

Volgens Hoekstra zijn er nog véél meer panden waar zich regelmatig méér dan 50 mensen bevinden, maar niet aan de brandveiligheidseisen voldoen. De SP wil dan ook graag een discussie over wat we hier aan gaan doen.