Alke van Marsbergen kandidaat voor Provinciale Staten

24 januari 2007

Alke van Marsbergen kandidaat voor Provinciale Staten

In november stonden tijdens de Tweede Kamerverkiezingen twee Vlaardingse SP’ers verkiesbaar. Tijdens de komende, provincialenstaten, verkiezingen is het wederom mogelijk om op een Vlaardingse SP kandidaat te stemmen. Alke van Marsbergen, tevens gemeenteraadslid, is op 7 maart verkiesbaar voor de Provinciale Staten van Zuid-Holland.

Alke van Marsbergen (Foto: Irene Hoekstra)

Alke is vijfjaar geleden lid geworden van de SP en werd al snel actief binnen de partij; eerst met folderen en wat acties op de straat. Maar al snel zat hij in het bestuur en is tevens een periode afdelingsvoorzitter geweest. Sinds 6 maart zit Alke in de gemeenteraad van Vlaardingen, waar hij zich voornamelijk bezighoud met verkeersveiligheid, integratie/inburgering, cultuur en milieu.

Alke is voor zijn kandidatuur benaderd door de provinciale kandidatencommissie, en zijn kandidaatschap (18de plaats) is vervolgens door de leden tijdens regioconferentie bevestigd. Alke is niet van plan om te stoppen in Vlaardingen, dit hoeft ook niet want mocht hij in maart gekozen worden dan zal hij zijn werk als statenlid gewoon met zijn raadswerk kunnen combineren.