Veiligeschoolzone Westwijk eindelijk aangepast

10 februari 2007

Veiligeschoolzone Westwijk eindelijk aangepast

Na meerdere male vragen stellen is deze week dan eindelijk de bushalte in de veilige schoolzone bij basisschool de Westwijzer verplaatst. Hierdoor kunnen ook de jongste Vlaardingers weer veilig naar school.

Het heeft even geduurd maar deze week was het dan toch echt zo ver. Na lang aandringen van de Vlaardingse SP fractie hebben het college en de RET toch besloten om de bushalte bij de veilige schoolzone bij de Westwijzer te verplaatsen. Hierdoor hebben automobilisten een beter zicht op het zebrapad bij de Westwijzer en kan er ook weer veilig worden overgestoken door voetganger.

Helemaal tevreden is de SP fractie niet, want volgens ons kan er binnen een veilige schoolzone nooit een bushalte staan. Omdat hoe dan ook het vaak net wat onoverzichtelijker wordt als er een bus staat. Ook zou de Vlaardingse SP fractie graag zien dit er in deze zone een aantal snelheidvertragende maatregelen zou worden aangelegd omdat veel automobilisten zich maar weinig aantrekken van de 30 km borden, maar een begin is er.

Heeft u ook klachten over de verkeersveiligheid bij u in de wijk? Dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met de SP fractie via
(010)4357758 mail naar alke.vanmarsbergen@vlaardingen.nl