Frisse wind door Vlaardingse SP jongerenorganisatie

17 mei 2007

Frisse wind door Vlaardingse SP jongerenorganisatie

De Vlaardingse jongerenorganisatie van de SP, 'ROOD, jong in de SP', heeft een nieuw bestuur gekozen. ROOD is de jongerenorganisatie van de SP. ROOD bestaat uit SP leden onder de 28 jaar die zich specifiek op de belangen van jongeren richten.
 Jiri BullerROOD Vlaardingen, foto: Jiri Buller

ROOD Vlaardingen bestaat sinds januari 2003, en telt ondertussen 27 leden. Sinds de oprichting van de lokale afdeling van de landelijke politieke jongerenorganisatie van de SP, hebben de Vlaardingse ROOD-jongeren onder andere huizen gekraakt om aandacht te krijgen voor de enorme woningnood onder jongeren op de Vlaardingse woningmarkt, hebben ze gepleit voor een Haringpopfestival en voor meer openbaar groen en speelruimte.

Niels Noorlander is als voorzitter de kersverse leider van de SP jongeren. Samen met Matthijs van Kralingen, Leon Zervos, Frank Hoogervorst en Thomas van Dijk vormen zij het nieuwe bestuur.

Momenteel voert ROOD actie tegen visitatie bij jonge kinderen die onterecht in jeugdgevangenissen zitten door capaciteitstekort bij jeugdzorg, houden een enquĂȘte onder jongeren over werk en bijbaantjes en halen handtekeningen op voor een onderzoek naar de achtergronden van de politieke steun van Nederland aan de oorlog in Irak.

Irak Actie

Alle Vlaardingse jongeren tussen 14 en 28 jaar kunnen zich bij ROOD aansluiten, meer informatie hierover is te verkrijgen via http://rood.sp-vlaardingen.nl of roodvlaardingen@sp.nl