SP vraagt spoeddebat aan over machtsmisbruik collegeleden

23 augustus 2007

SP vraagt spoeddebat aan over machtsmisbruik collegeleden

SP fractievoorzitter Arnout Hoekstra heeft donderdag ochtend een extra raadsvergadering aangevraagd. De aanleiding hiervoor is de vermeende contractopzegging met de antikraakhuurders aan de Westhavenkade. Vervolgens stelt de gemeente de woningen beschikbaar aan zowel de zoon van de gemeente secretaris als aan de zoon van de wethouder. De hele situatie stinkt naar machtsmisbruik. Het college ontkent jarenlang de woningnood onder starters en voert volkshuisvestingsbeleid die het woningaanbod voor starters terugdringt en maakt vervolgens van hun eigen hoge positie binnen de gemeentelijke organisatie misbruik om hun eigen kinderen over de door hun zelf veroorzaakte problematiek heen te tillen.

Te idioot voor woorden dat dit anno 2007 mogelijk is. De SP wil daarom op zo kort mogelijke termijn een interpellatiedebat met het college met de vraag hoe ze het in vredesnaam in hun hoofd halen om zichzelf op deze manier ten kosten van anderen in een voordeelpositie te plaatsen. Dit stinkt en rammelt aan alle kanten. De integriteit van het college is in zeer gevaarlijk vaarwater gekomen en eist directe opheldering. Het college moet zo snel mogelijk op het matje van de gemeenteraad komen.