Manifestatie bij poort Unilever

12 oktober 2007

Manifestatie bij poort Unilever

Vanochtend hebben stakende werknemers van de CIF-fabriek aan de Deltaweg te Vlaardingen zich verzameld aan de poort van hun vestiging. Met hen waren solidariteit betuigende collega’s van het naastgelegen Unilever Research and Development, leden van het FNV en afgevaardigden van de SP. De manifestatie maakte deel uit van de stakingsactie tegen het sluiten van drie Nederlandse vestigingen van Unilever en daarmee tegen het verdwijnen van banen.

Namens de SP waren aanwezig Tweede Kamerlid Remi Poppe en fractievoorzitter uit de gemeenteraad Arnout Hoekstra. Eveneens waren en enkele SP actievoerders aanwezig om de SP-krant ‘Solidair’ uit te delen.

Op de manifestatie waar zo’n honderd mensen aanwezig waren sprak een vakbondsleider van het FNV, er was een muzikaal optreden en sprak Vlaardings’ SP leider Arnout Hoekstra de werknemers toe: “Wij zijn slachtoffers van het grote graaien. De belangen van het grote snelle geld van de aandeelhouders wordt vooropgesteld tegenover de lange termijn belangen van de werknemers en hun gezinnen. De banen en de bijna 90-jaar oude fabriek moeten blijven!”

Remi Poppe en Arnout Hoekstra
Unilever Vlaardingen, Deltaweg