De Man nieuwe voorzitter Vlaardingse SP

18 november 2008

De Man nieuwe voorzitter Vlaardingse SP

Willem de Man
Willem de Man is gisteravond door het afdelingsbestuur aangewezen als nieuwe afdelingsvoorzitter ad interim. De Man volgt hiermee Arnout Hoekstra op die zich op zijn beurt meer zal richten op zijn fractievoorzitterschap. Tevens is er een nieuwe organisatiesecretaris benoemd, te weten Arie-Jan de Boer. In het eerste kwartaal van 2009 zal de algemene ledenvergadering zich over de definitieve benoeming buigen.

Willem de ManDe afgelopen vier jaar was Arnout Hoekstra afdelingsvoorzitter van de SP afdeling Vlaardingen, sinds maart 2006 was dit in combinatie met het fractievoorzitterschap. Om het fundament van de afdeling te versterken en verdere groei mogelijk te maken was het volgens Hoekstra noodzakelijk om zijn functies op te splitsen: 'De partij moet niet te veel van mij alleen afhankelijk zijn. De SP wordt in Vlaardingen nu zó groot dat we zowel risico's als verantwoordelijkheden gedegen moeten spreiden.', aldus Hoekstra. Arnout zal zich meer gaan richten op het fractievoorzitterschap en zal daarnaast de jongerenorganisatie ROOD gaan coachen en de kandidaten voor de voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 opleiden.

Als afdelingsvoorzitter zal Willem de Man eerste verantwoordelijke zijn voor de lokale organisatie en de buitenparlementaire activiteiten. Willem (1969) is van professie inbedrijfsteller bij een grote dieselmotorenfabrikant en is sinds 2005 lid van de SP. Al langer maakt hij deel uit van het bestuur, tot voorkort was dit als actiesecretaris.