Het Zomerterras moet in het Hof blijven!

8 november 2008

Het Zomerterras moet in het Hof blijven!

De organisatie van het Zomerterras heeft aangegeven voornemens te zijn het Zomerterras in de toekomst in een andere vorm in de Broekpolder voort te zetten. Dit uit angst voor klachten van de toekomstige bewoners van oprukkende verdere verstedelijking vanuit het Buizengat.

Gezelligheid is niet bij voorbaat overlast, en muziekevenementen moeten in de binnenstad mogelijk blijven. Het verplaatsen en veranderen van het festival betekent ongetwijfeld het einde van een jaren lange traditie van zomerse gezelligheid. Daarom is ROOD – jongerenorganisatie van de SP – een publieksactie gestart om het Zomerterras te redden.

Volgend jaar zal de 10de editie van het Zomerterras worden gehouden. De oprukkende verdere verstedelijking brengt de toekomst op langere termijn echter onzekerheid toe. De organisatie sprak in zich de krant al uit over de mogelijke gevolgen van de realisatie van het Buizengat. De stichting lijkt al op voorhand het hoofd te laten hangen voordat er met wie dan ook over de toekomst gesproken is.

Middels het invullen van een op een bierviltje gedrukte petitie kan protest tegen de verplaatsingsplannen worden aangetekend. De bierviltjes zijn in verschillende kroegen in Vlaardingen te vinden. Voor hen die niet zo vaak in horecagelegenheden komen kunnen ook via internet protest aantekenen. Via de website en via de Hyves pagina kan men zijn opvattingen over de toekomst van het terras kwijt. De leden van de SP jongerenorganisatie staan meerdere weekenden 's avonds op straat om met het uitgaanspubliek te praten en bierviltjes uit te delen.

Jasper Dekker, woordvoerder ROOD, jong in de SP