SP opent Vlaardingse sloepenrace

14 juni 2009

SP opent Vlaardingse sloepenrace

De SP opent dit jaar tijdens het Loggerfestival de Vlaardingse sloepenrace. Traditioneel opende de burgemeester en wethouders de sloepenrace. Dit jaar laat het college het afweten, en zal de grootste oppositiepartij de openingsrace roeien.

Jaar in jaar uit opende het college de sloepenrace, tot dit jaar. De burgemeester was aanvankelijk wel voornemens deel te nemen, maar kon onvoldoende medestanders vinden binnen zijn college en de ambtelijke organisatie. De lokale SP-afdeling betreurt dit maar is bereidt gevonden deze taak over te nemen.

Voorzitter en stuurman Willem de Man jaagde de afgelopen weken tijdens de trainingen de zes SP-roeiers door het Vlaardingse water. De slagroeiers zijn raadslid Alke van Marsbergen en ROOD-lid Frank Hoogervorst, daarachter nemen plaats raadslid Erica Toering en ROOD-lid Wendy Geelhoed. De achterste roeiers zijn kaderlid Tom Langenberg en SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra.

De door het Zeekadetkorps Vlaardingen georganiseerde Fontijne sloepenrace vindt plaats tijdens het Loggerfestival op 20 juni. De wedstrijden vinden plaats bij de Assam II die tijdelijk in de buitenhaven ligt afgemeerd. Om 11.00 uur zal de SP de race officieel openen.