SP-jongeren bieden handtekeningen aan op Zomerterras

26 juli 2009

SP-jongeren bieden handtekeningen aan op Zomerterras

Aanstaande vrijdag zullen jongeren van ROOD, jong in de SP, handtekeningen aanbieden aan Zomerterrasvoorzitter Hans van Langerak. Dit zal gebeuren op de openingsavond van het Zomerterras, in het bijzijn van cultuurwethouder Jan Robberegt. De actie richt zich op het behoud van het Zomerterras in het Hof.

Het afgelopen jaar heeft ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, actiegevoerd voor het behoud van het Zomerterras in het Hof. Vorig jaar deden er geluiden de ronden dat het Zomerterras door de oprukkende woningbouw verdrongen zou worden waarop de SP-jongeren besloten het tegengeluid te mobiliseren.

De oproep van de jongeren vond steun onder veel Vlaardingers, jong en oud. Het uitgaanspubliek kon de afgelopen maanden de actie ondersteunen door speciale actiebierviltjes te ondertekenen. De als pamflet ontworpen viltjes zijn in samenwerking met de Vlaardingse horeca in de diverse uitgaansgelegenheden uitgezet. Tevens was er de mogelijkheid om via de website www.zomerterrasmoetinhethofblijven.nl digitaal de actie te ondersteunen. Ook bestaat er een speciale Hyvespagina waar Vlaardingers hun steun kunnen betuigen. Vrijdag rond 22.00 uur zal het totaal aantal steunbetuigingen bekend worden gemaakt.