ROOD houdt openhuis

18 augustus 2009

ROOD houdt openhuis

Op 22 augustus houdt ROOD, jong in de SP, een opendag. Vlaardingse jongeren tussen de 15 en 28 jaar kunnen deze dag kennis maken met de politieke jongerenorganisatie van de SP. Jongeren kunnen vrij binnenlopen om onder het genot van een hapje en een drankje verder te praten over lokale, landelijke en internationale politiek, en om te zien waar ROOD zich zoal mee bezig houdt.

Lokaal is ROOD al enige jaren bezig om de belangen van jongeren hoog op de Vlaardingse politieke agenda te plaatsen. In 2003 begonnen zij met het kraken van huizen om de woningnood onder jongeren onder de aandacht te brengen, later ze stelde de terreur van de Mosquito’s aan de orde en voerde recent nog actie voor behoud van het Zomerterras in het Hof. Ook houdt ROOD zich met landelijke onderwerpen bezig zoals de invoering van een OV-kaart voor MBO’ers.

ROOD telt in Vlaardingen ruim 30 leden, met een kadergroep van 5 jongens en meisjes. De leden van ROOD willen graag de politieke betrokkenheid onder Vlaardingse jongeren vergroten. Voor slechts 20 euro per jaar kunnen Vlaardingers tussen de 15 en 28 jaar lid worden van ROOD. Op zaterdag 22 augustus kunnen alle jongeren tussen 15.00 en 17.00 uur vrijblijvend een kijkje komen nemen in het afdelingskantoor aan de Broekweg 76, en bij mooi weer uiteraard ook in de riante tuin gelegen achter het afdelingskantoor.