SP-Kamerlid Emile Roemer bezoekt Vlaardingse haven

19 augustus 2009

SP-Kamerlid Emile Roemer bezoekt Vlaardingse haven

Emile RoemerSP-Tweede Kamerlid Emile Roemer brengt aanstaande zaterdag een bezoek aan de Vlaardingse haven. Roemer en Vlaardingse SP-leden gaan met binnenvaartschippers in gesprek over de gevolgen van de economische crisis. De SP is onlangs een enquête gestart - www.sp.nl/binnenvaart - om voor het Kamerdebat van 2 november de meningen en ervaringen van de binnenvaartschippers te bundelen.

De binnenvaartschippers maken zeer moeilijke tijden door. Door de economische crisis dreigen veel binnenvaartschippers te verdwijnen omdat ze voor veel te lage ladingprijzen te moeten varen. Hierdoor kunnen veel schippers niet meer voldoen aan hun financiële verplichtingen. Roemer: “De crisis hakt er keihard in bij de binnenvaartschippers. Steeds meer schippers raken in ernstige problemen. Na de crisis hebben we ze weer hard nodig, maar de vraag is of er dan geen onherstelbare schade is opgelopen in deze sector.”

Op zaterdag 22 augustus een bezoek aan ondermeer de Koningin Wilhelminahaven. De SP’ers zullen met de schippers in gesprek gaan en wijzen op de binnenvaartenquête.