SP presenteert buurtonderzoek Aalscholverlaan

9 augustus 2009

SP presenteert buurtonderzoek Aalscholverlaan

De SP heeft onderzoek gedaan naar de Vogelbuurt Noord, met in het bijzonder het woningbezit van Woningstichting Samenwerking aan de Aalscholverlaan. De SP ontving meerder klachten van bewoners en besloot een onderzoek in te stellen. Als afronding van het onderzoek presenteert de SP een rapport en een drietal aanbevelingen.

De afgelopen maanden ontving de SP meerdere signalen over misstanden rondom het woningbezit van Samenwerking aan de Aalscholverlaan. De klachten betroffen technische gebreken aan de woningen, achterstallig onderhoud en het opstappen van de huurdersorganisatie na onenigheid met de woningcorporatie.

Doormiddel van een buurtenquĂȘte, buurtschouw en individuele gesprekken heeft de SP een onafhankelijk rapport opgemaakt over de situatie. SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra wil graag snel met de directeur en de woonconsulent van Woningstichting Samenwerking om de tafel om de bevindingen te bespreken. Hoekstra pleit in zijn onderzoek naar een extern bouwkundig onderzoek, een onderhoudsplan voor de lange termijn en het opnieuw opzetten van een structureel overleg tussen huurders en verhuurder.

Download hier het onderzoeksrapport (Pdf, 195kB).