SP-tournee voor behoud Vlietland ziekenhuis

24 september 2009

SP-tournee voor behoud Vlietland ziekenhuis

Op zaterdag 3 oktober bezoekt SP-Tweede Kamerlid Henk van Gerven Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland om aandacht te vragen voor de situatie rondom het Vlietland ziekenhuis. Van Gerven zal samen met een aantal Zuid-Hollandse Statenleden en leden van de lokale SP-afdelingen een tour door de regio maken om inwoners op te roepen minister Klink om steun te verzoeken.

De SP heeft de actie ‘Vlietland moet blijven’ gestart om te voorkomen dat het splinternieuwe ziekenhuis haar deuren moet sluiten. Als gevolg van jarenlang neoliberaal kabinetsbeleid is het nu zo dat ziekenhuizen in de markt moet werken en concurreren zoals een bedrijf, met het gevolg dat ze ook failliet kunnen gaan. De SP is van mening dat gezondheidszorg te belangrijk is om failliet te mogen gaan, en roept minister Klink te voorkomen dat het Vlietland ziekenhuis op de fles gaat.

De SP heeft een voorbeeldbrief opgesteld die inwoners van de regio aan de minister kunnen sturen. In de brief roepen zij de minister op het Vlietland ziekenhuis te steunen. Ook kan digitaal een oproep worden gedaan via de website www.VlietlandMoetBlijven.nl

VlietlandMoetBlijven-Tour:
10.30 - 11.30 uur Schiedam - Binnenstad