Kamerlid Van Gerven toert door regio voor ziekenhuis

4 oktober 2009

Kamerlid Van Gerven toert door regio voor ziekenhuis

SP-actie voor behoud Vlietland ziekenhuis

SP-Tweede Kamerlid Henk van Gerven bezocht zaterdag 3 oktober samen met een groep SP’ers de Waterwegsteden. De lokale afdelingen van de SP in Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland voeren actie om het Vlietland Ziekenhuis open te houden.

Met een brievenactie wil de SP inwoners die afhankelijk zijn van het ziekenhuis de minister laten oproepen het ziekenhuis te steunen. Deze brief kan online worden ondertekend, maar is ook te vinden in wachtkamers van oa. diverse huisartsen en bij de SP-kramen in de binnensteden van de diverse gemeenten.

Schiedam
Om half elf stonden de SP-leden op de stoep van het Vlietland Ziekenhuis waar de aftrap werd gegeven voor de tour langs de vier gemeenten. Deze actie kreeg veel steun van patiënten en personeel.

Vlaardingen
Rond 12.00 uur arriveerde de groep actievoerders op het Veerplein in Vlaardingen. Waarbij zich al snel een grote groep Vlaardingers bij de SP-kraam voegden om blijk te geven van hun ongenoegen over de dreigende sluiting van het Ziekenhuis. Daarbij werden de nodige discussies gevoerd over de sluiting van het Vlietland Ziekenhuis. De meningen liepen uiteen van de zekerheid dat na een faillissement, het ziekenhuis open zou blijven tot totale sluiting van het ziekenhuis. Om 13.00 uur was er een lunch in het afdelingskantoor van de SP in Vlaardingen waar ondertussen de tussenstand werd opgemaakt en de eerste reacties werden besproken.

Maassluis
De Furieade in Maassluis was de plek die absoluut niet vergeten mocht worden in het rijtje van steden. Ook daar liep de verontwaardiging over het ziekenhuis onder de bezoekers hoog op. Juist omdat het Vlietland een aparte polikliniek in Maassluis heeft staan is de betrokkenheid in Maassluis bijzonder hoog.

Hoek van Holland
De tour eindigde in Hoek van Holland waarbij de leden van de SP in deze deelgemeente van Rotterdam hun uiterste best deden om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen. In de gehele regio is de verontwaardig erg groot over de mogelijke sluiting van het Vlietland Ziekenhuis. De overheid is als eerste verantwoordelijk voor een goede zorg.