Actie voor behoud markt op Veerplein

15 februari 2010

Actie voor behoud markt op Veerplein

Marktkooplieden en de SP voeren actie voor het behoud van de weekmarkt op het Veerplein. Wethouder Van der Zwan wil na oplevering van het vernieuwde Veerplein de markt niet meer laten terugkeren. De tijdelijke locatie op het Schoutplein zal dan – met uitzondering van een aantal woensdagen per jaar – de definitieve plaats voor de markt worden. Een doodsteek voor de marktondernemers, aldus Arnout Hoekstra, fractievoorzitter van de SP.

Tot de tijdelijke verplaatsing stond de Vlaardingse markt bekend als een van de beste van Nederland. De afgelopen maanden hebben de marktkooplieden door de impopulaire locatie hun omzet fors zien dalen. Voordat de tijdelijke situatie van kracht werd heeft de SP nog vragen gesteld over het toekomst perspectief voor de markt. Afgelopen zomer was er van definitieve verplaatsing nog geen sprake, en zelfs in een eerste versie van het Actieplan Wonen werd nog gesproken van terugkeer op het Veerplein.

De marktkooplieden en de SP zijn een handtekeningenactie gestart om de zaterdagmarkt terug te laten keren naar het Veerplein.