Vlaardingse SP op barricade voor sociale werkvoorziening

22 november 2010

Vlaardingse SP op barricade voor sociale werkvoorziening

De Vlaardingse SP bindt de strijd aan met de voorgenomen bezuinigingen op de sociale werkvoorziening. SP-raadslid Ingrid Wijker is al jaren nauw betrokken bij het sociale beleid in Vlaardingen en legt zich niet neer bij de door de regering aangekondigde bezuinigingsvoorstellen: “Rutte wil 300 miljoen bezuinigen op de sociale werkvoorziening, dit betekent dat er 30.000 wsw’ers zonder werk komen te zitten. Mensen zoals bij TBV dreigen hier ook mee te maken te krijgen, dat pikken we niet.”

Van veel mensen met een arbeidshandicap wordt verwacht dat zij werk vinden bij een reguliere werkgever. Dit betekent dat - als de plannen van dit kabinet door gaan- er straks veel meer mensen in de uitkering terecht zullen komen. Uitkeringen die door dit kabinet ook nog eens verlaagd worden, met als gevolg dat veel mensen met een arbeidshandicap in de armoede terecht zullen komen.

De SP in het hele land de actie ‘Armoede werkt niet’ begonnen, als opmaat om deze asociale bezuinigingsplan te bestrijden. De afdeling SP Vlaardingen zal dan ook op dinsdag 30 november een bijdrage leveren aan deze actie. Onder leiding van raadslid Ingrid Wijker zal men een bezoek brengen aan de poort van SW bedrijf TBV in Vlaardingen, en daar zoveel als mogelijk handtekeningen op te halen tegen dit onzalige plan.
Landelijk organiseert men een manifestatie om te protesteren tegen deze forse bezuinigingen.Deze manifestatie vindt plaats op zaterdag 27 november van 11.00 tot 14.00 uur in de Brabanthallen in Den Bosch.