Grondwaterprobleem in de Hoevenbuurt

9 september 2011

Grondwaterprobleem in de Hoevenbuurt

Een aantal maanden geleden werd de SP benaderd door bewoners uit de Hoevenbuurt. Zij zouden last hebben van water in de kruipruimte met alle ellende van dien. De diverse betrokken instanties zoals de gemeente, het hoogheemraadschap en de woningcorporaties waren benaderd, maar tot op dat moment met onvoldoende resultaat: de problemen bleven aan.

Na een bezoek ter plaatse was meteen duidelijk hoe omvangrijk de problemen zijn. Daarom is de SP samen met de bewoners een enquête gestart om in kaart te brengen wat de problemen precies zijn en hoe groot deze problemen zijn.
Aan de hand van deze enquête heeft de SP een rapport geschreven met daarin de resultaten van het onderzoek.

Met dit rapport wil de SP aantonen dat hoe ernstig de problemen in de Hoevenbuurt zijn, tevens wil de SP dat de problemen aangepakt worden door de betreffende instanties, zodat de bewoners weer van hun huis kunnen genieten.
'In het rapport blijkt duidelijk dat er problemen zijn, het wordt tijd dat de betrokken instanties de handen ineen slaan en een oplossing gaan zoeken', aldus Frank Hoogervorst
De SP zal dit rapport overhandigen aan alle betrokken instanties.

Het rapport is na te lezen op

/nieuws/2011/03/onderzoek-naar-grondwateroverlast-hoevenbuurt