’Berm recreëer’ mee tegen de Blankenburgtunnel!

7 december 2011

’Berm recreëer’ mee tegen de Blankenburgtunnel!

Velen hebben enige tijd geleden al een petitie of bezwaar onderschreven tegen de plannen voor de aanleg van de Blankenburgtunnel door Midden-Delfland. Op 7 december neemt minister Schultz van Infrastructuur haar beslissing en kiest ze voor of de Blankenburgtunnel of de Oranjetunnel. Op 12 december spreekt de Tweede Kamer hierover. Wij vinden het belangrijk om in deze spannende dagen een kritisch geluid te laten horen en daar hebben wij uw hulp hard bij nodig!

Als de plannen voor de aanleg van de Blankenburgtunnel doorgaan, zal recreëren in Vlaardingen en Maasluis (picknicken bij de Krabbeplas of wandelen bij het Volksbos en fietsen over de Zuidbuurt) worden zoals het in de jaren zestig was: met zijn allen ‘gezellig’ auto’s kijken vanuit de berm.
Alleen vinden we dat anno 2011 natuurlijk niet meer ‘gezellig’! Sterker nog, het is een groot schrikbeeld voor veel omwonenden dat mensen straks noodgedwongen alleen nog vanuit de berm kunnen recreëren met voorbijrazend verkeer. Miljoenen zijn er in het gebied geïnvesteerd voor recreatie door aanleg van de Krabbeplas met wandel en fiets routes naar het Oeverbos. Toch zijn er in de regio Rijnmond nog steeds veel te weinig recreatieve voorzieningen volgens de door de overheid zelf bepaalde criteria.

Wij willen dit schrikbeeld voor heel even werkelijkheid laten worden door op zaterdagochtend 10 december met elkaar ‘gezellig’ te berm recreëren’, compleet met klapstoeltjes en versnaperingen, als ludiek protest tegen de plannen.
Voor een passende muzikale ondersteuning, in de vorm van een protestlied tegen de Blankenburgtunnel, wordt gezorgd. ,

Neem stoeltjes,tafeltje en drankjes mee, zoals de recreanten dat 50 jaar geleden ook deden!.
Kunt u ons laten weten of u er bij zult zijn. Geef via www.blankenburgtunnelnee.nl of www.volksbos.nl aan of u ook komt, zodat we ongeveer weten hoeveel bermtoeristen we kunnen verwachten.
Hopelijk tot 10 december, en voor alle zekerheid vergeet uw paraplu en regenkleding niet.

Zaterdag 10 december om 11.00 uur aan de Broekpolderweg te Vlaardingen naast rijksweg A 20 een gezellig uurtje BERMTOERISME. Kom dus ook!