Rapport: Natte voeten in de Hoevenbuurt

Rapport: Natte voeten in de Hoevenbuurt

Een rapport van de SP-afdeling Vlaardingen en vele bewoners

Download het rapport hier in PDF-formaat: Natte voeten in de  Hoevenbuurt

“Grondwaterprobleem in de Hoevenbuurt is een onderkent probleem”

Een aantal maanden geleden werd de SP benaderd door een bewoner uit de Hoevenbuurt. Hij en diverse buurtgenoten zouden last hebben van water in de kruipruimte met alle ellende van dien. De diverse betrokken instanties zoals de gemeente, het hoogheemraadschap en de woningcorporaties waren benaderd, maar tot op dat moment met onvoldoende resultaat: de problemen bleven aan.

Na een bezoek ter plaatse werd ons direct duidelijk dat dit een serieus en omvangrijk probleem is, en dat als gevolg hiervan heel veel mensen dagelijks hinder ondervinden in het woongenot. Opvallend was dat geen van de betrokken instanties verantwoordelijkheid en leiding nam om het probleem aan te pakken. Tijd dus om deze kwestie politiek aan de orde te stellen.

Om aan te tonen dat het probleem groot is, en om in kaart te brengen wat de klachten zijn en waar ze zich voortdoen, kwamen wij met de bewoners op het idee om in de gehele Hoevenbuurt een enquête uit te zetten. Voor u ligt het eindrapport van dit onderzoek.

Aan de hand van dit rapport willen wij in gesprek komen met de woningcorporaties, de gemeente Vlaardingen en het hoogheemraadschap van Delfland. Wij hopen dat wanneer deze instanties het probleem en de bewoners serieus nemen, samen willen werken en verantwoordelijkheid willen nemen, uiteindelijk het woongenot van heel veel mensen kan worden verbetert.

Frank Hoogervorst
Lid van de fractie van de SP in de gemeenteraad van Vlaardingen