Actie van licht tegen het duistere plan om de Blankenburgtunnel aan te leggen

16 januari 2012

Actie van licht tegen het duistere plan om de Blankenburgtunnel aan te leggen

ZATERDAGAVOND 28 JANUARI 2012!
Fakkel/lampion optocht tegen de Blankenburgtunnel en 6-baanssnelweg door ons recreatiegebied. Paviljoen De Krabbeplas.
Verzamelen om 18.30 uur.

Het verzet tegen de plannen voor een Blankenburgtunnel groeit!
De minister koos voor de Blankenburgtunnel, maar ondervindt daarbij een zeer kritische Tweede Kamer die haar opdracht heeft gegeven haar huiswerk over te doen waarbij ze zal moeten reageren op 83 zeer kritische vragen van de volksvertegenwoordiging.
Intussen zijn we zover dat vrijwel de hele oppositie van PvdA, SP, D66, GroenLinks, en Christen Unie tegen het plan voor een Blankenburgtunnel is. Het CDA twijfelt sterk! Er is dus licht aan het eind van de niet gewenste tunnel. Dit komt niet in het minst door het verzet van omwonenden. Er zijn al twee succesvolle acties gehouden en er zijn tienduizenden handtekeningen opgehaald. De race is dus nog lang niet gelopen voor de minister, maar ook niet voor ons. We zullen ons moeten inzetten om een Tweede Kamer meerderheid tegen dit plan te krijgen, en dat kan! Op 2 februari staat een Kamerdebat gepland over de tunnels.

Daarom hebben we op zaterdagavond 28 januari een (voorlopig) laatste actie gepland om duidelijk te maken dat het recreatiegebied rond het Volksbos, de Krabbeplas en de mooie Zuidbuurt in onze overvolle verstedelijkte en zwaar geïndustrialiseerde regio onmisbaar is voor de leefkwaliteit en ontspanning voor tienduizenden bewoners. Tegen deze duistere plannen gaan wij een actie van licht organiseren! Intussen hebben al meerdere organisaties uit de sport- en recreatiewereld toegezegd hun achterban te zullen mobiliseren. Onder andere Woningcorporatie Waterweg Wonen gaat, in overleg met de klankbordgroep van huurders, oproepen deel te nemen. Vereniging Flardingha Ruiters en Scouting Vlaardingen, sc Victoria'04, TGSSV Stichting Survival Vlaardingen, ServiceTeam VVV Vlaardingen en de
Historische Vereniging Vlaardingen gaan ook oproepen het licht zaterdagavond 28 januari te komen ontsteken.

www.volksbos.nl