Arnout Hoekstra opnieuw lijsttrekker SP

18 maart 2013

Arnout Hoekstra opnieuw lijsttrekker SP

Ledenvergadering SP Vlaardingen maart 2013
De leden van de SP-afdeling Vlaardingen hebben vanavond Arnout Hoekstra benoemd tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Hoekstra werd op voordracht van het afdelingsbestuur unaniem gekozen, er hadden zich geen tegenkandidaten gemeld.

De SP-leden stemden deze avond alleen nog voor de eerste plaats op de kandidatenlijst. Tevens stemden zij over de samenstelling van de kandidatencommissie en de programmacommissie. Deze gaan de komende maanden werken aan de rest van de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma. In september zullen de lijst en het programma aan de ledenvergadering worden voorgelegd.

Arnout Hoekstra (28) is daarmee voor de derde keer op rij lijsttrekker. Hij is elf jaar lid van de SP, was vijf jaar fractievoorzitter in de gemeenteraad, werkte vier jaar voor de Tweede Kamerfractie en is inmiddels bijna twee jaar wethouder.

De SP heeft in Vlaardingen zo’n 400 leden, en doet sinds 1974 mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. In 1978 haalde de SP voor het eerst een raadszetel, via een lijstcombinatie met de PSP. Sindsdien is de SP onafgebroken in de gemeenteraad vertegenwoordigd geweest. Tot 2011 in de oppositie, en momenteel in de coalitie.