SP vraagt teveel ??

29 april 2013

SP vraagt teveel ??

Vlaardingen moet verder bezuinigen. Werkelijk alles wordt uit de kast gehaald om de gemeenteraad te informeren waarom er minder inkomsten zijn en hoe momenteel de uitgaven binnen het gemeentelijk apparaat verlopen via de nota takendiscussie.

Allemaal heel mooi en transparant zo op het eerste gezicht zou u zeggen. Dat lijkt ook zo, maar als de SP bij monde van Frank Hoogervorst 43 schriftelijke vragen stelt dan zijn we ineens lastig en zetten we de arme ambtenaren te veel aan het werk.
Ja, zelfs onze burgemeester moet er dan aan te pas komen om met zijn vingertje te wijzen naar de SP dat dit toch echt niet kan en niet de bedoeling is.
Vertrouw maar op het college dat zij het allemaal wel even op zullen lossen en met bezuiningsvoorstellen komen waar we van zullen smullen!!!

Tja maar omdat we nu toevallig een uitstekende SP wethouder hebben betekend natuurlijk niet dat we maar zoetjes en braaf achter het college aan zullen aanlopen. De SP heeft een eigen visie en wil graag zijn eigen Sociale Bijdrage leveren aan de nieuwe bezuinigingsronde. Wij lopen niet aan de hand van het college mee en nee we lopen zeker niet weg voor de verantwoordelijkheden die wij als raadspartij hebben.
Om ons werk goed te doen hebben we informatie nodig en deze krijgen we alleen door het stellen van de juiste vragen. En als het dan een keer veel vragen zijn dan moet dat maar. Van de overige partijen hebben we nog geen enkele vraag gezien? Nu het hoeft ook niet meer want wij hebben alle vragen al gesteld. Dat een ieder er maar zijn voordeel mee doet, ons maakt het niet uit.
Wij gaan in ieder geval met vertrouwen en goed voorbereid de komende voorjaarsnota in.

Kasper Vink
fractieondersteuner SP Vlaardingen