Burgemeester Bas Eenhoorn verlaat Vlaardingen

31 mei 2014

Burgemeester Bas Eenhoorn verlaat Vlaardingen

Waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn aanvaardt per 01-08-2014 een andere functie. Bas Eenhoorn wordt door het kabinet benoemd tot ‘Nationale Commissaris Digitale Overheid’

Op 01-01-2014 heeft Bas Eenhoorn zijn intrede als waarnemend burgemeester gedaan in Vlaardingen. Zijn vertrek komt ook voor onze partij als een donderslag bij heldere hemel.

In de korte tijd dat Bas Eenhoorn in Vlaardingen waarnemend burgemeester is heeft de SP fractie hem leren kennen als een streng maar rechtvaardig voorzitter van de gemeenteraad en een doortastend burgemeester op het gebied van veiligheid.

De SP fractie vind het dan ook jammer dat Bas Eenhoorn Vlaardingen al zo snel verlaat, maar heeft wel begrip voor zijn keuze.

Recentelijk zijn alle fractievoorzitters bijeen geroepen door Bas Eenhoorn en gezamenlijk hebben zij in goed overleg besloten Bas Eenhoorn ‘het groene licht’ te geven voor het aanvaarden van de aangeboden functie.

Omdat de SP de grootste partij is in Vlaardingen zal fractievoorzitter Kasper Vink op zeer korte termijn het voortouw nemen om samen met de andere fractievoorzitters en de commissaris van de koning Jaap Smit te beslissen of er wederom voor een waarnemend burgermeester of een bij kroon benoemde burgermeester wordt gekozen.