Kamerlid Michiel van Nispen op bezoek in Vlaardingen

12 oktober 2015

Kamerlid Michiel van Nispen op bezoek in Vlaardingen

Foto: SP

Vandaag bracht SP-Tweede Kamerlid Michiel van Nispen een uitgebreid bezoek aan Vlaardingen. Het bezoek stond in het teken van sport en onderwijs. Sportwethouder Arnout Hoekstra en SP-raadslid Arjan Sterenberg leidde Michiel langs diverse accommodaties.

Foto: SP

De middag begon met een bezoek aan Openbaar Kindcentrum De Wereldwijzer. Deze school heeft sport als onderwijsprofiel, wat inhoudt dat zij extra aandacht geven aan de hoeveelheid en kwaliteit van de sportactiviteiten tijdens en buiten schooltijd. Tijdens het bezoek werd een gymles in de Westwijkhal bijgewoond en gesproken met docenten. Na afloop was Michiel in de klas te gast waar de leerlingen hem ondervraagde naar zijn werk in de Tweede Kamer.

Foto: SP

Vervolgens werd een bezoek gebracht aan zwembad De Kulk waarin met de directeur en de voorzitter van het zwembad gesproken werd over schoolzwemmen, energiebesparing, zwemlessen, zwemverenigingen en de betaalbaarheid van zwemmen.

Foto: SP

Rond half zeven was Van Nispen een half uur te gast in de studio van Omroep Vlaardingen waar hij door presentator Peter van Wilsem werd geïnterviewd. (Interview is terug te luisteren via Omroep Vlaardingen (http://gemist.omroepvlaardingen.nl/2015/10/12/  - vanaf 18:34uur)

Foto: SP

‘s Avonds werd een bezoek gebracht aan korfbal- en handbalvereniging SC Twist. In de kantine werd met bestuursleden gesproken over de rol van de vereniging in de wijk en de mate waarin de vereniging en hun accommodatie een rol kunnen spelen bij de sportlessen van de omliggende scholen.