SP de straat op voor kwijtschelding rioolwaterzuivering

16 februari 2016

SP de straat op voor kwijtschelding rioolwaterzuivering

Afgelopen zaterdag voerde de SP actie tegen de afschaffing van de kwijtschelding van het Hoogheemraadschap Delfland. SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut en een groot aantal SP’ers uit de regio waren met een enorme gouden drol aanwezig in de binnenstad van Delft.  Zij haalden handtekeningen op om het Hoogheemraadschap te verzoeken de kwijtschelding volgend jaar weer in ere te herstellen.

Foto: Roel Dijkstra Fotografie / www.roeldijkstra.nl

Door dit besluit van het Hoogheemraadschap Delfland moeten gezinnen die op of onder het bijstandsniveau leven vanaf dit jaar 285 euro betalen voor de zuivering van rioolwater. Veel mensen die het al niet breed hebben komen hierdoor verder in de financiële problemen. Sadet Karabulut: “Wij blijven aandacht vragen voor deze asociale lastenverzwaring. We vestigen onze hoop op de volksvertegenwoordigers van het Hoogheemraadschap. Niets staat hen in de weg om te besluiten de kwijtschelding per 2017 weer te herstellen.”

Via de website www.delflanddepotop.nl kan tegen de afschaffing en te hoge belasting bezwaar gemaakt worden.

Foto: Roel Dijkstra Fotografie / www.roeldijkstra.nl