Het mag allemaal weer

31 mei 2021

Het mag allemaal weer

Gelukkig kom er een einde in zicht van alle coronamaatregelen in Nederland. Na een lange tijd van thuis achter het scherm zitten mag de SP weer zijn wie we zijn. Een partij die graag met de mensen op straat in gesprek gaat met de inwoners van Vlaardingen. Daarnaast gaan we weer actief naar de buurten in Vlaardingen toe om te horen en zien hoe de bewoners hun eigen buurt ervaren.

Op de achtergrond zijn we bezig met het industrielawaai wat nog steeds een probleem is in Vlaardingen. Dit is wel prioriteit geworden om op te controleren bij de DCMR. Zij controleert meer op geluidsoverlast. Dit was niet het geval geweest als de bewoners van Vlaardingen hun stem niet hadden laten horen. Samen met de SP en de tweede kamerleden van de SP hebben de bewoners van Vlaardingen het voor elkaar gekregen dat industrielawaai hoog op de lijst staat van de DCMR. Maar we zijn hier nog lang niet klaar mee. We gaan daar samen met de inwoners nog mee verder.

Ook werken we als SP samen met de Volkstuinvereniging Dr. Moerman voor het behoud van de Vlaardingse volkstuinen. Volkstuinen hebben een belangrijke rol in de biodiversiteit van de stad. Op een relatief klein stukje grond wordt de natuur die steeds belangrijker gaat worden in de stad beschermd. Daarnaast neemt een volkstuinen complex ook een belangrijke sociale plaats in. Mensen met verschillende achtergronden ontmoeten elkaar en krijgen daarmee een binding.
Daarom organiseert Volkstuinvereniging Dr. Moerman ondersteund door de SP op zaterdag 26 juni om 13.30 uur - 14.30 uur een demonstratie. We gaan door Vlaardingen heen om het gemeentebestuur bewust te maken van het feit hoe belangrijk natuur is in een stad.

Maar daarnaast staan we ook weer op de markt Veerplein in Vlaardingen. Iedere tweede zaterdag van de maand staan we van 13.00 uur op de markt om met de inwoners van Vlaardingen in gesprek te gaan. De eerstvolgende keer dat we op de markt staan is zaterdag 12 juni vanaf 13.00 uur.