Klimaatinstallatie het Visnet eindelijk vervangen

21 december 2016

Klimaatinstallatie het Visnet eindelijk vervangen

Foto: SP

Dinsdagavond heeft de gemeenteraad van Vlaardingen ingestemd met aanpassingen van de schoolgebouwen op de Stationsstraat en Plein Emous. Het gaat hier om aanpassingen aan het binnenklimaat en het energiegebruik van deze scholen. Vooral de aanpassingen aan het gebouw van het Visnet op de Stationstraat is de SP fractie zeer blij mee.

In het gebouw aan de Stationstraat is bij de renovatie jaren geleden een grote fout gemaakt om een buiten-installatie binnen in het gebouw te installeren. De klimaatinstallatie werd alleen nooit gebruikt, omdat bij gebruik leek of er een vliegtuig opsteeg. Een slecht binnenklimaat kan leiden tot concentratieproblemen en kan leerprestaties voor leerlingen negatief beïnvloeden. Daarom is de SP fractie zeer verheugd dat deze klimaatinstallatie na jaren van ellende eindelijk vervangen gaat worden.  "Dit is een strijd die ik vanaf het begin van mijn raadslidmaatschap in 2014 voer, en voelt dus als een enorme overwinning" aldus raadslid Sterenberg. In de zomer van 2017 is de planning dat de klimaatinstallatie op de Stationsstraat vervangen gaat worden.