SP met bewoners in actie voor rotonde Zwanensingel

5 april 2017

SP met bewoners in actie voor rotonde Zwanensingel

Foto: bremerfotografie / bremerfotografie.nl

Samen met een groot aantal bewoners van Holy Zuid gaat de SP zich inzetten voor een rotonde tussen de Zwanensingel en de Zwaluwenlaan. Deze rotonde was een aantal jaar geleden al toegezegd, maar werd door geldtekort geschrapt. Nu het weer wat beter gaat met de gemeente financiën pleit SP-raadslid Arjan Sterenberg om de rotonde alsnog aan te leggen: “Bewoners vragen al jaren om een rotonde. De huidige situatie is onveilig en onduidelijk. Het is wachten op ongelukken.”

SP-raadslid Sterenberg krijgt steun van veel wijkbewoners, waaronder bewonersorganisatie ‘De Toekomst’. Deze bewonersorganisatie was destijds intensief betrokken bij de planvorming rond de rotonde. Dick van der Werf, voorzitter van De Toekomst: “Het is heel fijn dat de SP de jarenlange strijd van bewonersorganisatie de Toekomst voor de realisatie van een rotonde kracht bij wil zetten.”  Een belangrijke bijkomende ontwikkeling is de ontsluiting van het Schiedamse sportpark op het dak van de A4. Deze ontsluitingsweg komt uit op de Laan van Bol’Es en zal voor extra verkeersbewegingen op de Zwanensingel zorgen.

De SP gaat de komende weken samen met ‘De Toekomst’ de straat op en de deuren langs om handtekeningen op te halen voor de rotonde. Vrijwilligers die willen meehelpen kunnen zich melden bij de SP. Ook kan er online een handtekening worden gezet via https://vlaardingen.sp.nl/rotonde