Gemeente omarmt bewonersinitiatief Rotonde Zwanensingel

29 mei 2017

Gemeente omarmt bewonersinitiatief Rotonde Zwanensingel

Foto: SP

Een nieuwe overwinning voor bewoners in de Holy, nadat zij samen met de SP op 1 mei 1.119 steunbetuigingen voor de aanleg van een rotonde hebben ingeleverd is rotonde nu ook opgenomen in de Voorjaarsnota van de gemeente Vlaardingen.  “Dit is een mooie eerste stap, nu hopen dat de gemeenteraad dit punt uit de voorjaarsnota ook overneemt. Maar eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat zoveel steunbetuigingen van bewoners genegeerd zullen worden” aldus SP raadslid Sterenberg.

Voor de SP fractie is het een enorme opsteker dat de rotonde aan de Zwanesingel is opgenomen in de Voorjaarsnota van 2017. Dit omdat de situatie momenteel te onveilig is, en er wat de SP betreft snel actie ondernomen moet worden. Nu is het afwachten of deze uitgave voor deze rotonde in de Holy, door de gemeenteraad eind juni / begin juli aangenomen gaat worden wanneer de voorjaarsnota wordt behandeld. Als bij de behandeling van de Voorjaarsnota dit voorstel wordt aangenomen dan zouden in 2018 de schoppen al in de grond kunnen gaan.