Ouderen met een laag inkomen reizen in 2018 gratis

29 november 2017

Ouderen met een laag inkomen reizen in 2018 gratis

Vlaardingen - na 4 jaar de broekriem aanhalen voor iedereen, is het tijd voor investeren in een vergeten groep. Niet vergeten door de lokale politici, wel door kabinetten Rutte 1, 2 en nu 3. Het gaat dan voornamelijk om ouderen met een AOW en klein pensioen.

Veel ouderen blijven achter in koopkracht en sommigen gaan er zelfs wéér op achteruit. Dit was voor onze fractie een reden om met het AOV de koppen bij elkaar te steken en vrij reizen in het leven te roepen. Ouderen met een inkomen tot 120% van het sociaal minimum kunnen in 2018 gebruik gaan maken van vrij reizen. In Schiedam heeft men geconstateerd dat het vrijer kunnen bewegen, zonder de last van extra openbaar vervoerkosten voor vermindering in eenzaamheid heeft gezorgd. Zo heeft de SP ook ingestemd met een onderzoek om het vrij reizen in 21 gemeenten mogelijk te maken, dit zodat het vrije reizen niet stopt bij de grens van Rotterdam of Vlaardingen. Dit zal nog onderzocht worden, dus wordt vervolgd!