Op bezoek in de VOP

12 november 2007

Op bezoek in de VOP

Deze middag hebben SP gemeenteraadslid Ingrid Wijker en actiesecrataris Willem de Man een bezoek aan de Vettenoordsepolder gebracht. In deze wijk zijn er plannen om een bewonersplatform op te richten.
Willem en Ingrid hebben daar met groot aantal mensen gesproken.

De Vettenoordsepolder is –ook in het najaar- een zeer groene wijk. Bijna op elke hoek van de straat zijn er speelplekken voor de jeugd. Tijdens een hevige regenbui zijn we snel de Stationstraat in geschoten…om even kijken naar het waterkolken probleem (diepe plassen probleem, die ons verteld is), niets aan de hand daar, maar er moet bij gezegd worden dat het een hevige maar korte bui was.

De aanblik van een klein aantal woningen in slechte tot zeer slechte staat verpauperen de buurt(en) ernstig, maar dat zijn de koopwoningen.
Zo zijn er ook enkele voormalige verpauperde winkelpanden die een trieste aanblik geven, en hebben wij ook wat slecht onderhouden speelplekken gezien, maar deze zijn geen eigendom van de gemeente, en daarom de verantwoordelijkheid van de VVE die dit moet beheren.
De gesprekken met buurtbewoners op straat hebben ons maar ëën ding duidelijk gemaakt, het is een gevoel niet lekker te wonen, concreet konden ze niets aangeven,
Burencontact ontbreekt wel volledig, iedereen leeft langs elkaar heen.
De samenstelling bewoners (veel verschillende culturen) is de meest gehoorde klacht die wij hoorden, maar niemand had klachten over hun wijk zelf.

Wel waren er klachten over het buurthuis, deze mensen vinden dat het buurthuis de Pijpelaar te weinig leuke dingen organiseert. Deze week gaan wij dus ook nog even langs het buurthuis, om daar met bewoners te praten over hun belevingen in hun wijk en hun buurthuis.
Wel hebben wij kunnen constateren dat de steeg(en) gelijk achter de Van Beethovensingel, een ongelooflijke verpauperde bende is, halfvolle flessen alcohol,geen verlichting, onkruid hemelhoog, zeer slechte bestrating, levensgevaarlijk om daar in het donker je fiets neer te gaan zetten.. schuurtjes staan op instorten, het was dan ook vreselijk om aan te zien.
Het zal dan ook prioriteit nummer 1 zijn om dit aan te kaarten bij de gemeente.
Mochten er VOP bewoners zijn die dit lezen en nog meer van dit soort plekken weten, die wij over het hoofd hebben gezien, dan kunt u dit via deze SP site aan ons melden

Ingrid Wijker, Raadslid SP
Willem de Man, Actiesecretaris SP