Collegeleden gebruiken Gemeentelijke Informatiepagina voor persoonlijke campagne

20 februari 2006

Vandaag heeft de SP schriftelijke vragen gesteld over de invulling van de Gemeentelijke Informatiepagina in het Groot Vlaardingen van afgelopen week. Het college verheerlijkt in deze zichzelf met epische verhalen, aangevuld met foto's van breedglimlachende collegeleden. De SP wil het fijne weten van deze coalitiecampagne op gemeenschaps kosten, en stelde daarom de volgende vragen;

Betreft: schriftelijke vragen volgens artikel 36 Reglement van Orde: Gemeentelijke informatiepagina Groot Vlaardingen

Geacht college,

Tot onze verbazing troffen wij een extra Gemeentelijke informatiepagina aan in Groot Vlaardingen met een groot aantal ontboezemingen van het college.
Het gaat weliswaar onder het motto “verantwoording afleggen”, maar deze ‘schaamlap’ kan toch niet verhullen dat het feitelijk om wel erg veel ten toon spreiden van persoonlijke ‘kijk mij nou’ en ‘mooi weer’ verhalen van individuele collegeleden, en daarmee hun coalitie partij gaat.

Naar aanleiding hiervan heeft de SP fractie de volgende vragen:

1. Waarom hebt u het afleggen van dit soort ‘kijk mij nou’ en ‘mooi weer’ verantwoording niet als college initiatief op de laatste raadsagenda laten opvoeren, was dat niet democratischer geweest?
2. Wat is er gemeentelijk informatief aan persoonlijke ontboezemingen van college leden, met name onder het kopje 'mijn spijtlijst’?
3. Betaalt het college deze informatiepagina’s uit eigen zak? als dit niet het geval is kunt u dan aangeven wat de 4 pagina’s in Groot Vlaardingen de gemeenschap kosten?
4. Bent u met ons van mening dat de Gemeentelijke Informatie pagina niet is bedoeld voor persoonlijke ontboezemingen van individuele collegeleden?
5. Worden nu alle gekozen volksvertegenwoordigers ook in staat gesteld hun persoonlijke ‘spijtlijst’ voor de raadsverkiezingen in Groot Vlaardingen te publiceren?

Met vriendelijke groet,
namens de fractie van de SP
Ingrid Wijker