Rapport: (Nieuwe) feiten over rijksweg A4 Midden Delfland

10 januari 2007

Rapport: (Nieuwe) feiten over rijksweg A4 Midden Delfland

Rijkswaterstaat en Karla Peijs; de minister van Verkeer en Waterstaat, misleiden de Tweede Kamer, provincie, aangrenzende gemeenten, belanghebbende organisaties en de automobilisten over de verkeersproblemen in Zuid Holland. Er worden bewust gegevens achtergehouden die vaststellen dat een A4 tussen Delft en Schiedam nog véél méér files zal veroorzaken en daarmee een enorme geldverspilling zal zijn.

De gemeenteraden van Vlaardingen en Schiedam hebben de minister doormiddel van meerdere brieven om opheldering gevraagd. De minister weigert de vragen, die gebaseerd zijn op onweerlegbare feiten, te beantwoorden, en legt elke keer verantwoordelijkheid naast haar neer.

De vele onderzoeken en studies naar verkeersafwikkeling binnen de ruit van Rotterdam maken de discussie zeer ingewikkeld, maar maken de waarheid niet minder belangrijk.

In het rapport ‘(Nieuwe) feiten over de rijksweg A4 Midden Delfland’ maakt de Vlaardingse SP fractievoorzitter Arnout Hoekstra een samenvatting van de huidige situatie en van de voor- en tegenargumenten van de A4 en haar alternatieven:

“Het is uiterste noodzaak dat de waarheid zal zegevieren, en dat er wordt afgezien van het creëren van een fataal verkeersinfarct, het vernietigen van het schaarse beetje natuur in de regio en het weggooien van honderden miljoenen euro’s!”

Lees hier het rapport via de website, of download het in PDF formaat...

A4 + A13/A16
De A4 + A13/A16 in 2020..