Wethouder zegt terugkeer speelveld toe

6 april 2008

Wethouder zegt terugkeer speelveld toe

SP raadslid Erica ToeringEind vorige maand startte de SP samen met een groot aantal Westwijkbewoners een bezwaarschriftprocedureactie tegen de bouwplannen in de omgeving Van der Werffstraat. De SP verspreide een voorbeeldbezwaarschrift onder de bewoners, die deze naar het college van burgemeester en wethouders konden opsturen om bezwaar te maken tegen het verlenen van een bouwvergunning om op het huidige speelveldje appartementen te bouwen.

In het plan om 48 eengezinswoningen te bouwen was geen rekening gehouden met de terugkeer van het huidige goed bezochte trapveldje. Dit bleek op de informatieavond op 12 maart, en leidde tot hevige opstand onder de omwonenden. Veel mensen hechten veel waarde aan een goede speelvoorziening in de wijk. Het is voor de gezondheid en sociale ontwikkeling van kinderen erg belangrijk dat ze buiten kunnen spelen. Zowel voor de ouders als voor de kinderen is het belangrijk dat dit in de wijk kan, dicht bij huis en waar toezicht mogelijk blijft.

Afgelopen donderdag maakte SP raadslid Erica Toering gebruik van de mondelinge vragenronde voor raadsleden, en vroeg wethouder Hans Versluijs om opheldering over de ontstane situatie. De wethouder heeft hierna opnieuw naar het plangebied gekeken, en tijdens de raadsvergadering de toezegging gedaan dat er een speelveld van gelijke omvang terugkomt tussen de Blois van Treslongflat en Sportschool ‘Tino Hoogendijk’. De SP is erg blij met deze toezegging en zal de verdere realisatie nauwlettend in de gaten houden.