Fris & Fruitig: Burgemeester en Packhuys aan de slag met Hoekstra-Motie

23 oktober 2008

Fris & Fruitig: Burgemeester en Packhuys aan de slag met Hoekstra-Motie

Fris & Fruitig
Op 5 juli 2007 diende Arnout Hoekstra – fractievoorzitter van de SP – het voorstel in om alcoholvrije feesten te organiseren voor de jonge jeugd. Dit als alternatief voor de reguliere horeca en als repressie tegen (veelvuldig) drankgebruik onder te jonge jongeren. De volgende dag stemde een raadsmeerderheid in met het voorstel. Burgemeester Tjerk Bruinsma en horeca-ondernemer Gilbert de Wildt zijn nu met het voorstel aan de slag gegaan. Iedere zaterdagavond kunnen jongeren van 12 t/m 16 jaar tussen 19.00 en 22.30uur rook- en alcoholvrij uitgaan. Het eerste Fris & Fruitig-feest is op zaterdag 1 november.

Groot Vlaardingen: Discotheek zonder alcohol
VLAARDINGEN - Tijden veranderen, maar sentimenten blijven bestaan. Het Packhuys doet op 30 oktober de de deuren weer open. Gestoken in het muzikale jasje van vandaag. Nostalgie en noviteiten wisselen elkaar moeiteloos af. Gilbert de Wildt is er alles aan gelegen om de jongste geschiedenis de draai te geven waar Vlaardingen om vraagt. “Burgemeester Tjerk Bruinsma heeft zich hard gemaakt voor het idee om Fris & Fruitig te promoten,” vertelt de trotse eigenaar na een rondleiding door de disco in opbouw. Zaterdagavonden voor jongeren in de leeftijdscategorie 12/16 (Te klein zijn voor café, te groot voor de zandbak) komt via de politiek na geslaagde avonden in noordelijker streken. In 2007 door SP fractievoorzitter Arnout Hoekstra geïntroduceerd. De raad zei geen nee, maar wist niet goed hoe te anticiperen. Het Packhuys is de spreekwoordelijke koe, die bij de vernieuwende horens werd gevat. “Bruinsma, vanuit zijn portefeuille verantwoordelijk voor de veiligheid die bij uitgaan hoort, was gelijk te porren. Feesten voor jongeren waarbij geen alcohol wordt geschonken, en roken uit den boze is. Personeel, behalve bij de deur, dat iets jonger is dan later op de avond, om de kloof naar de jeugdige bezoekers zo klein mogelijk te houden. Een plek voor mannen en vrouwen van de toekomst. "Het nieuwe uitgaan van start: Fris & Fruitig. Maar wel veilig en gecontroleerd.

www.packhuys.com: Fris & Fruitig
Uiteraard is de jeugd onder de 16 jaar ook bij ons van harte welkom. Het is daarom dat wij op zaterdag avond van 19:00 tot 22:30 uur onze deuren hebben openstaan voor een ieder tot 16 jaar die wil genieten van een compleet en spetterend discofeest! Onder leiding van onze resident deejay zullen alle top 40 hits, de beste house en de grootste Hollandse meezingers voorbij komen.
Als klap op de vuurpijl zullen wij de vooravond regelmatig aanvullen met een grote artiest!
Wij zien er gedurende de Fris & Fruitig feesten op toe, dat er geen alcohol en rookwaar wordt verstrekt of gebruikt. Wij creeren hierdoor een veilige en verantwoorde sfeer waarin een ieder tot 16 jaar op een leuke manier kennis kan maken met begrip uitgaan!
Dag: Zaterdag (19:00 tot 22:30)
Toegang: tot en met 16 jaar