Van Gemert en Van Ruitenburg naar Vlaardingen

15 mei 2009

Van Gemert en Van Ruitenburg naar Vlaardingen

Nicole van GemertJessica van Ruitenburg

De komende weken tot de Europese verkiezingen van 4 juni zal Vlaardingen worden platgelopen door prominente SP-kandidaten. Eerder al bezocht SP-lijsttrekker Dennis de Jong Vlaardingen. De inwoners van de haringstad kunnen ook de komende tijd ook de nummers 3 en 6 van de Europese lijst van de SP verwachten tegen het lijf te lopen: Nicole van Gemert en Jessica van Ruitenburg.

Nicole van GemertAanstaande zaterdag zal SP Europa kandidate Nicole van Gemert met de lokale afdeling op het Veerplein aanwezig zijn. Nicole staat als nummer 3 op de SP-lijst en maakt daarmee een bijzonder grote kans om de volgende periode de SP in Brussel te vertegenwoordigen. Nicole van Gemert (1975) is beleidscoördinator bij een milieu- en ontwikkelingsorganisatie in Utrecht (WECF). Deze organisatie werkt voor een groot deel in Centraal en Oost-Europa, waardoor Nicole bijna dagelijks te maken krijgt met de gevolgen van Europees beleid op landen die totaal anders zijn en andere omstandigheden hebben. “Strenge normen tot op de vierkante centimeter houden vaak geen rekening met lokale situaties, maatwerk is dan juist nodig maar daar geeft Brussel geen ruimte voor.”

Jessica van RuitenburgDonderdagmiddag zal de nummer 6 van de lijst, Jessica van Ruitenburg met de Vlaardingse SP-afdeling op de markt van winkelcentrum De Loper aanwezig zijn. Jessica van Ruitenburg is in 1980 geboren in Rotterdam. Daar woont ze nog steeds. Haar jeugd bracht ze evenwel door in Maassluis. Als elfjarige plantte Jessica een boom voor het Volksbos in Vlaardingen. Dat was bij de SP-actie tegen de komst van een vuilstort in de Lickebaertpolder, nu uitgegroeid tot het grootste protestbos van Nederland.

De enige Vlaardinger op die op de Europese kieslijsten voorkomt is huidig gemeenteraadsfractievoorzitter Arnout Hoekstra. Hoekstra staat met de verkiezingen verkiesbaar op plaats 27. Ook hij zal de komende weken tijdens de SP-campagne actief op pad zijn.