Lijsttrekkersdebat over geloof en politiek

28 januari 2010

Lijsttrekkersdebat over geloof en politiek

Arnout Hoekstra'Gedeeld geloof - verschillende keuzen' is het thema van een debat met zeven plaatselijke politici over de relatie tussen het christelijk geloof en politieke keuzen. De deelnemers zijn op één na protestants en actief in uiteenlopende politieke partijen. De deelnemers aan het debat zijn: Ellen Haas (GroenLinks), Esther Heijndijk (CU/SGP), Arnout Hoekstra (SP), Elma Oosthoek (D66), Cees van Oosterom (CDA), Jan Willem Goedknegt (PvdA) en Vera Kalf-Muller (VVD). Van hen is Vera Kalf de enige niet-protestant. De VVD heeft geen protestantse kandidaat-raadsleden, maar wil wel graag deelnemen. Discussieleiders zijn Petra Nijboer en Peter van Rijn, beiden redacteuren van de Onderweg.

Het debat is een initiatief van de redactie van Onderweg, het blad van de Protestantse Gemeente Vlaardingen, en wordt gesteund door het Diaconaal Missionair Centrum van deze kerk. De organisatoren willen met het debat duidelijkheid krijgen over de rol van het geloof in de politiek. Vragen die daarbij aan de orde komen zijn: speelt het geloof een rol bij de keuze voor een partij, en hebben concrete standpunten over Vlaardingse kwesties wel of niet te maken met je geloofsovertuiging?

Het debat vindt plaats op zaterdag 30 januari om 15.30 uur in de Bethelkerk aan de Burgemeester Verkadesingel 26. De kerk is open vanaf 15.00 uur. Belangstellenden zijn van harte welkom en kunnen meedoen aan het debat. De toegang is gratis, wel wordt een vrijwillige bijdrage ter bestrijding van de kosten op prijs gesteld.
------
Bron: Debat over relatie tussen geloof en politiek | Vlaardingen (De Echo): http://bit.ly/dyFvcj