Coalitie zet Vlaardingen in de uitverkoop

28 april 2010

Coalitie zet Vlaardingen in de uitverkoop

Als het aan de nieuwe coalitie ligt gaat Vlaardingen in de uitverkoop. Dienstverlening wordt geschrapt en veel ambtenaren moeten verdwijnen. SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra: “De enige plek waar niet bezuinigd wordt is in het college zelf, dat wordt met een dure topfunctie uitgebreid. Dat is echt onvoorstelbaar.”

Uit het coalitieakkoord blijkt dat het nieuwe stadhuis er gewoon gaat komen, daarmee is het failliet van Leefbaar Vlaardingen een feit. Hoekstra: “Ten Have heeft zich volstrekt ongeloofwaardig gemaakt door zijn belangrijkste verkiezingsbelofte te laten varen voor een wethoudersfunctie.”

Ook de Palestijnse gemeenschap wordt buitenspel gezet. Kortgeleden sprak een raadsmeerderheid zich nog uit voor een stedenband met Nablus. Het coalitieakkoord laat duidelijk weten dat die er niet komt. De ware betrouwbaarheid van GroenLinks en de PvdA wordt daarmee ontmaskerd. Het buitenzwembad komt te vervallen, parkeergarages en Irado worden verkocht, en er komt alsnog duur en onzinnig cameratoezicht. Het programma draait vooral om geld en lastenverlichting, het is duidelijk niet de mens die centraal staat in het akkoord. Hoekstra: “Leefbaar en VVD hebben goed hun stempel op het akkoord weten te drukken want het akkoord is ondubbelzinnig rechts en asociaal.”