BLANKENBURGTUNNEL PROTEST aan de Krabbeplas

16 oktober 2011

BLANKENBURGTUNNEL PROTEST aan de Krabbeplas

Zaterdag 8 oktober kwamen maar liefst 700 boze bewoners bijeen om zich te verzetten tegen een zesbaanssnelweg en een tunnel tussen Vlaardingen en Maassluis. Dit zou het einde betekenen van het door Vlaardingers en Maassluizenaren aangelegde Volksbos. De SP is vanaf de aanleg van het bos al betrokken en ondersteunt ook nu de actievoerders. 'Dit laatste stuk groen in de buurt, dit bewijs van de strijd die de bevolking tegen een vuilstort heeft gevoerd, moet bewaard blijven', aldus SP-Kamerlid Henk van Gerven.

Voor de bijeenkomst afgelopen zaterdag waren al meer dan 31.000 handtekeningen in de omgeving opgehaald. Van Gerven: 'Dat laat zien hoe boos de mensen zijn. De bevolking van Vlaardingen, Maassluis, Schiedam en Midden-Delfland wil dit niet. Dit is één van de weinige stukjes natuur voor meer dan 300.000 mensen in de regio. Dat gaan we niet opofferen voor een stuk weg dat niet eens nodig is als we het goederenvervoer beter organiseren en mensen op verschillende tijden aan het werk laten gaan.'